mandag 12. mars 2012

Velkommen inn på badet..

Badet fikk vi pusset opp for ca 2,5 år siden, og er veldig fornøyd med at vi valgte å gjøre det mye større enn det virkelig var. Vi tok en del av gangen og fjernet trappeoppgangen til mørkloftet. Og i stedet ordnet vi en luke i taket med stige ned. Heldigvis har jeg en handy pappa som tok oppgaven. Vi valgte å gjøre badet praktisk med store flater som er lette å rengjøre, og derfor mer moderne enn resten av huset. Badet er et av hjertene i et hus som skal være funksjonellt og praktisk.


Dobbelvask er veldig kjekt å ha når vi alle er på badet samtidig.






Såpe- og tannbørsteholderen fra Lene Bjerre.



Bobble- og massasjebadet er der trappeoppgangen en gang var..






 
Veldig greit å ha stort vindu på badet med utsikt mot naboen;)
Men kjekt med dagslys når man står og sminker seg. Vi har persienner som skjerming :-D
Dusjveggene er fleksible og kan skyves innover, slik at vi får større plass.


Til dusjen har jeg kjøpt gjennomsiktige såpeflasker fra Åhlens som jeg har tømt over innholdet i. Slipper å ha mange forskjellige flasker i forskjellige farger frem.

Stellebordet til Carmen som har hjul, samtidig veldig kjekt å ha klærne 
hennes fortsatt tilgjengelig på badet.

En liten skål som jeg oppbevarer smykkene jeg bruker mest.

Sonos gjør susen på badet når man ligger i bobblekaret og spiller musikk.
Vi felte inn små hvite baderomshøytalere i taket. Veldig kjekt for både store og små. Og det har blitt spilt en god del barnesanger på den.

Her i Trondheim blåser og regner og regner og regner det...virker som det ingen ende har.
Uansett så ønsker jeg alle sammen en god mandag :)


lørdag 10. mars 2012

Jeg har fått strikkedilla!!

Har lovt å vise frem strikkeprosjektet mitt som jeg nå akkurat er blitt ferdig med. Dette er en setesdalskjole i hvit og lavendel. Bare elsker denne fargen til henne. Tidligere har jeg strikket den samme, bare i sort og hvit. Synes det er så fint med slike pikekjoler i strikk til små jenter. Så denne blir nok flittig brukt. Og modellen Carmen Felicia viser gjerne frem kjolen sin med litt titt titt lek fra fotografen ;)



 






Her er bak på kjolen hvor jeg har satt i perleknapper i åpningen.

Da er det helg i Perstua og helgeroen har senket seg. Har vært ute en liten tur i dag og blandt annet fått handlet mere garn hos Jens Hoff, Solsiden. Så nå skal det strikkes mere. Ute så blåser og regner det, og derfor er det koselig å være inne i dag. Gleder meg til å ta frem strikkepinnene og rigge seg godt til med en kopp te.

Vi har også fått handlet en ny koseklut til Carmen, siden hun var så uheldig å miste kluten i barnehagen. De ansatte i barnehagen har lett og lett, men ingen klut å finne. Helt sporløst forsvunnet er den..Så siden hun er avhengig av kluten når hun sover, måtte vi finne en som lignet på den gamle. Så vi krysser fingre får at den nye vil fungere :)

Ønsker alle en fin lørdag <3 


torsdag 8. mars 2012

Shopping i det blå..


Deilig med vår i luften nå når solen stråler om dagene. Og ingenting er så herlig som å spasere i dette nydelige været vi har i Trondheim <3

Jeg måtte innom noen butikker på veien, blant annet Carma hvor jeg fant dette nydelige becksøndergaard skjerfet. Jeg sto lenge mellom dette marineblåe skjerfet med gråe stjerner og et i orange med lysere oransje stjerner. Men jeg er jo så svak for marineblå og ser for meg at det blir så fint til hvit topp og blå jeans. Jentene på Carma er bare så herlige og alltid koselig å komme innom butikken deres. Og bare elsker klærne der og ikke minst accessorizene deres. Men det er jeg sikkert ikke alene om..?? :-) I tillegg shoppet jeg denne hvite luen.

 Gratulerer med dagen alle kvinner som er innom <3



onsdag 7. mars 2012

Tavle på stativ

Nå har jeg blitt ferdig med et lite malerprosjekt til Carmen Felicia.

Jeg tok et før-bilde, og tavlen fikk fort noen strøk med hvitmaling :-D

Og slik ble resultatet etter et strøk med grunning,
 og tre strøk med hvit Jotun oljemaling.



Tegnekritt i masse flotte farger

En rull med tegnepapir under, så kan det tegnes i metervis!
Jeg kjøpte denne Måla tavlen på Ikea, og den måtte jo selvfølgelig få noen strøk med hvitmaling. Synes den ble søt og veldig morsom for barn. Det er både tavle foran og bak. Men bak er det en whiteboard som en må bruke whiteboardtusjer. Om hun vil tegne på papir, så er det bare å ta papirullen under, og rulle papiret over tavlen. Denne tavlen skal Carmen få ha på rommet sitt, så hun kan kose seg med tegning og utfolde seg med denne :-D Hun begynner virkelig å få interesse for maling/tegning og ikke minst hva de forskjellige fargene heter.



mandag 5. mars 2012

Brodert prinsessepute til Carmen

Alle prinsesser må ha en prinsessepute




Denne puten sydde jeg i bomullstoff med blondekanter på. Deretter broderte jeg på puten med broderingsmaskinen min. Jeg hentet inspirasjon fra http://www.minlillelykke.no/
Puten måtte jeg brodere i flere omganger siden jeg skulle ha så stor tekst på den. En gul krone fikk den også. Og ble egentlig ganske så fornøyd med resultatet. Det er så mye fint en kan lage med broderte tekster på som gjør det så utrolig personlig og søtt :)

Her i Trondheim stråler sola og det er så herlig <3

lørdag 3. mars 2012

Kjærlighetsgave



Falt jo pladask for denne rammen da jeg var i byen i dag. Så da tenkte jeg at min kjære kunne få en liten bygave. Noe jeg vet han setter stor pris på :-D
Morsom oppskrift på kjærlighet, så da er det bare å blande indigrensene godt sammen :-D

I dag har vi fått masse frisk luft i den herlige vårsola. Det er herlig å kjenne at det går mot lysere tider og se på at snøen i hagen, smelter for hver dag som går.

Ha en strålende lørdag i det nydelige vårværet!

Janne

fredag 2. mars 2012

Bake kake søte..




Denne herlige oppskriftsboken fikk jeg i gave fra min lillebror og det var en perfekt gave synes jeg. Til og med signatur hadde den :-D Kanskje han har fått med seg at jeg er svak for kaker og andre søte fristelser. Iallfall så er dette en superfin bok å ha og få inspirasjon fra.

Dagens middag: Lasagne med salat
Dagens ord : Solskinn
Dagens trening : Gå tur

I kveld er det the voice som på TV 2 jeg følger med på. Så skal jeg samtidig sørge for at godteriskåla og søtsakene kommer frem på bordet. Ha en fin fredag, og husk å ta vare på de du er glad i <3

Klem Janne